بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های معتبر دنیا برای مدیریت پروژه های خود با رویکرد چابک (Agile)، در حال استفاده از جیرا هستند که از مهمترین آنها می‌توان به شرکتهایی مانند NASA, PayPal, Facebook, BMW, Audi, Coca-Cola, Nike, Skype, Honda و … اشاره کرد.
جیرا یک نرم‌افزار Open Source نوشته شده به زبان جاوا می‌باشد که بر روی هر پلتفرمی نظیر لینوکس، ویندوز و … قابلیت نصب و اجرا دارد. جیرا را می‌توان به انواع دیتابیس‌ها نظیر Oracle, MSSQL, PostgreSQL و … متصل کرد و برای اتصال به دیتابیس از جاوا کانکشن استفاده می‌کند​​​​​​​.

نرم افزار Jira چیست؟

بازگشت

 بسته های نرم‌افزاری Jira

1- پکیج Jira Core: شامل امکانات پایه برای مدیریت پروژه های بیزنسی (غیر نرم‌افزاری) است.

2- پکیج Jira Software: علاوه بر امکانات Jira Core شامل امکانات مربوط به مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری در قالب متدولوژی هایی مثل Scrum است.

​​​​​​​3- پکیج Jira Service Desk: علاوه بر امکانات Jira Core و Jira Software قابلیت های مربوط به پشتیبانی و امور مشتریان را نیز شامل می‌شود.​​​​​​​

برخی از قابلیتهای نرم افزار Jira

در Jira پروژه ها را می توان با الگوهای مختلف ساخت. این الگوها می توانند شامل کانبان یا اسکرام باشند.
پروژه‌های Jira یا از نوع «مدیریت تیم» یا «مدیریت شرکت» می توانند باشند. تفاوت اساسی بین این دو نوع پروژه در نحوه اداره آنها است. یعنی اینکه آیا پروژه در سطح تیم مدیریت می شود یا در سطح مدیریت شرکت؟

شماره یک
تعریف پروژه ها

Issueها در واقع همان فعالیتهای پروژه ها هستند که می توان آن را به افراد مختلف تخصیص داد، یا فایلهایی را الصاق کرد و یا برای آنها Sub-Task ساخت. Issueها انواع مختلفی دارند که شامل Epic, Task, Story, Bug و Sub-Task هستند.

شماره دو
وارد کردن اطلاعات Issueها

در Jira، مسیری که Issueهای شما از ایجاد تا تکمیل طی می‌کنند، گردش کار نامیده می‌شود. هر گردش کار از مجموعه ای از وضعیت ها و انتقال ها تشکیل شده است که Issue شما در طول چرخه عمر خود از آن عبور می کند و معمولاً نشان دهنده فرآیندهای کاری در سازمان شما است.

شماره سه
استفاده از گردش کار

Board ابزاری است که به تیم ها کمک می کند کار را برنامه ریزی، نمایش و مدیریت کنند. در جیرا Board مجموعه‌ای از Issueها را در ستون‌ها نشان می‌دهد که هر ستون نشان‌دهنده مرحله‌ای از گردش کار تیم شما برای تکمیل کار است. یک Board به طور پیش‌فرض برای هر پروژه وجود دارد و یک دید مشترک از تمام کارهایی که شروع نشده‌اند، کارهایی که در حال انجام است و کارهایی که تکمیل شده‌اند را در اختیار تیم پروژه قرار می‌دهد.

شماره چهار
استفاده از Board

سطوح دسترسی تنظیماتی هستند که کنترل می کنند کاربران چه چیزی را میتوانند در Jira ببینند و انجام دهند. به عنوان مثال، برخی از مجوزها تعیین میکنند که آیا کاربران می توانند پروژه های جدیدی ایجاد کنند و آیا کاربر میتواند نوع خاصی از نظر را در مورد یک موضوع ببیند. 3 نوع سطح دسترسی در جیرا وجود دارد: Global, Project & Issue

شماره پنج
تعریف کاربران و تعیین سطوح دسترسی

از ابزارهایی مانند PowerBi و Oracle BI بعنوان 2 ابزار رایج در هوش تجاری می توانید برای ساخت انواع گزارشات و داشبوردها استفاده نمایید. امکان تعریف دسترسی های مختلف برای مشاهده آنها نیز فراهم است.

شماره شش
ساخت گزارشات و داشبوردها

افزونه Insight ‌امکان نصب بر روی نسخه‌های Server و Data Center را دارد و با بخش‌های Jira Software و Jira Service Desk‌ به صورت کامل یکپارچه شده و جیرا را به ابزار مدیریت دارایی و CMDB تبدیل می‌کند. با استفاده از Insight شرکت‌ها به راحتی می‌توانند هر گونه ارزشی را مدیریت کنند.​​​​​​​

شماره هفتم
استفاده از افزونه های Insight

سرویسهای قابل ارائه برای طراحی و استقرار نرم افزار Jira

لیست قابلیتهاسرویس نقره ایسرویس طلائی
نصب و راه اندازی Jiraدارددارد
تنظیم نماها، کاربران، سطوح دسترسی، فیلدهای مورد نیاز و ...دارددارد
آموزش مفاهیم مدیریت پروژه و کاربری سامانه Jira (16 ساعت)دارددارد
نصب و راه اندازی PowerBI Server و ساخت 4 داشبورد سفارشیدارددارد
پشتیبانی یکساله سامانه Jiraدارددارد
سفارشی سازی گزارشات و داشبوردها (5 گزارش)ندارددارد
نصب فارسی ساز و افزونه های Insightندارددارد
آموزش راهبری نرم افزار Jira (8 ساعت)ندارددارد

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

برای دریافت مشاوره رایگان درخصوص راه اندازی نرم افزار Jira، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمائید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید